Dévaványai Közös Önkormányzati Hivatal – Gazdálkodási Irodája

A Gazdálkodási Iroda által ellátott főbb feladatok:

  • költségvetési, pénzügyi tájékoztatást nyújt a bizottságok tagjai és a képviselők részére;
  • elősegíti a bizottságok érdemi munkáját;
  • elkészíti a Hivatal számlatükrét, számlarendjét és gondoskodik annak karbantartásáról és betartásáról;
  •  gondoskodik a hitelek és hitelkamatok törlesztéséről;
  • gondoskodik a fejlesztési számlák kifizetéséről;
  • gondoskodik az önkormányzat követeléseinek nyilvántartásáról;
  • kezeli a hátralékos ügyeket;
  • közreműködik az előirányzat-módosítások döntésre elkészítésében;
  • kettős könyvviteli rendszerben, számítógépes feldolgozás útján lebonyolítja az önkormányzat naprakész könyvelését, valamint vezeti az ahhoz kapcsolódó analitikus nyilvántartásokat;
  • jogszabályban meghatározott nyilvántartásokat vezet (pl. a lakásépítési és -vásárlási támogatásokról, önkormányzati bérlakásokról és a nem lakás célú bérleményekről; Hivatal személyi állományáról);
  • közgazdasági elemzéseket végez;
  • az éves fejlesztési célú tervjavaslatokat egyezteti a többi irodával és az önkormányzati intézményekkel;
  • végzi az önkormányzati gazdálkodással kapcsolatos általános forgalmi adó ügyintézést;
  • az éves pénzellátási terv alapján biztosítja az önálló költségvetési szervek pénzellátását;
  • kezeli a számlákat;
  • gondoskodik a pénzügyi fedezettel bíró számlák kifizetéséről és a működési bevételek beszedéséről;
  • felhatalmazás alapján gondoskodik az átmenetileg szabad pénzeszközök kamatozó betétre történő elhelyezéséről;
  • közreműködik az előirányzat-módosítások döntésre való előkészítésében;
  • előkészíti az éves költségvetési tervet;
  • havi információs jelentést készít a Magyar Államkincstár Dél-alföldi Regionális Igazgatósága felé;
  • elkészíti a féléves, háromnegyedéves és éves beszámolót;
  • megállapítja az éves pénzmaradványt, és javaslatot tesz annak felhasználására;
  • az éves tervjavaslatot egyezteti az önkormányzat intézményeivel;
  • szükség szerint javaslatot tesz az éves költségvetés módosítására;
  • gondoskodik a normatív állami támogatások igényléséről, valamint elkészíti az azokkal kapcsolatos elszámolásokat.
  • a Hivatal tárgyi eszközeinek beszerzése;
  • a Hivatal működéséhez szükséges nyomda, kazánház, karbantartó műhely, gépjárműpark biztosítása;
  • gondoskodik az Igazgatási Iroda tevékenységéhez kapcsolódó segélyek, támogatások kifizetéséről, gondoskodik az ápolási díjak számfejtéséről, a normatív kötött felhasználású állami támogatások igényléséről;
  • gondoskodik a választások pénzügyi feladatainak ellátásáról;
  • gondoskodik a készpénzellátásról, valamint a pénztár működéséről, pénztári kifizetéseket teljesít;
  • elvégzi a fizetéselőleg folyósításával, valamint a kiküldetéssel, napidíjjal kapcsolatos feladatokat, gondoskodik a nem rendszeres személyi juttatások számfejtéséről, kifizetéséről;
  • vezeti a reprezentációs költségekről, a hivatali vagyontárgyakról, selejtezett vagyontárgyakról szóló nyilvántartást;
  • gondoskodik az önkormányzati képviselők, külső bizottsági tagok, a kisebbségi és részönkormányzati tagok juttatásainak számfejtéséről és kifizetéséről;
  • előkészíti az éves közbeszerzési tervet;
  • ellátja a Hivatal személyzeti munkájával kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs tevékenységet;
  • a képviselő-testület által kinevezett intézményvezetők személyzeti anyagát nyilvántartja és végzi a szükséges adminisztrációt;
  • végzi a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségével kapcsolatos hivatali teendőket; 
  • gondoskodik az önkormányzati tulajdonú ingatlanok hasznosításáról, valamint az ehhez kapcsolódó folyamatos számlakibocsátásról