Dévaványai Közös Önkormányzati Hivatal – Gazdálkodási Irodája
A Gazdálkodási Iroda által ellátott főbb feladatok:
- költségvetési, pénzügyi tájékoztatást nyújt a bizottságok tagjai és a képviselők részére;
- elősegíti a bizottságok érdemi munkáját;
- elkészíti a Hivatal számlatükrét, számlarendjét és gondoskodik annak karbantartásáról és betartásáról;
- gondoskodik a hitelek és hitelkamatok törlesztéséről;
- gondoskodik a fejlesztési számlák kifizetéséről;
- gondoskodik az önkormányzat követeléseinek nyilvántartásáról;
- kezeli a hátralékos ügyeket;
- közreműködik az előirányzat-módosítások döntésre elkészítésében;
- kettős könyvviteli rendszerben, számítógépes feldolgozás útján lebonyolítja az önkormányzat naprakész könyvelését, valamint vezeti az ahhoz kapcsolódó analitikus nyilvántartásokat;
- jogszabályban meghatározott nyilvántartásokat vezet (pl. a lakásépítési és -vásárlási támogatásokról, önkormányzati bérlakásokról és a nem lakás célú bérleményekről; Hivatal személyi állományáról);
- közgazdasági elemzéseket végez;
- az éves fejlesztési célú tervjavaslatokat egyezteti a többi irodával és az önkormányzati intézményekkel;
- végzi az önkormányzati gazdálkodással kapcsolatos általános forgalmi adó ügyintézést;
- az éves pénzellátási terv alapján biztosítja az önálló költségvetési szervek pénzellátását;
- kezeli a számlákat;
- gondoskodik a pénzügyi fedezettel bíró számlák kifizetéséről és a működési bevételek beszedéséről;
- felhatalmazás alapján gondoskodik az átmenetileg szabad pénzeszközök kamatozó betétre történő elhelyezéséről;
- közreműködik az előirányzat-módosítások döntésre való előkészítésében;
- előkészíti az éves költségvetési tervet;
- havi információs jelentést készít a Magyar Államkincstár Dél-alföldi Regionális Igazgatósága felé;
- elkészíti a féléves, háromnegyedéves és éves beszámolót;
- megállapítja az éves pénzmaradványt, és javaslatot tesz annak felhasználására;
- az éves tervjavaslatot egyezteti az önkormányzat intézményeivel;
- szükség szerint javaslatot tesz az éves költségvetés módosítására;
- gondoskodik a normatív állami támogatások igényléséről, valamint elkészíti az azokkal kapcsolatos elszámolásokat.
- a Hivatal tárgyi eszközeinek beszerzése;
- a Hivatal működéséhez szükséges nyomda, kazánház, karbantartó műhely, gépjárműpark biztosítása;
- gondoskodik az Igazgatási Iroda tevékenységéhez kapcsolódó segélyek, támogatások kifizetéséről, gondoskodik az ápolási díjak számfejtéséről, a normatív kötött felhasználású állami támogatások igényléséről;
- gondoskodik a választások pénzügyi feladatainak ellátásáról;
- gondoskodik a készpénzellátásról, valamint a pénztár működéséről, pénztári kifizetéseket teljesít;
- elvégzi a fizetéselőleg folyósításával, valamint a kiküldetéssel, napidíjjal kapcsolatos feladatokat, gondoskodik a nem rendszeres személyi juttatások számfejtéséről, kifizetéséről;
- vezeti a reprezentációs költségekről, a hivatali vagyontárgyakról, selejtezett vagyontárgyakról szóló nyilvántartást;
- gondoskodik az önkormányzati képviselők, külső bizottsági tagok, a kisebbségi és részönkormányzati tagok juttatásainak számfejtéséről és kifizetéséről;
- előkészíti az éves közbeszerzési tervet;
- ellátja a Hivatal személyzeti munkájával kapcsolatos nyilvántartási és adminisztrációs tevékenységet;
- a képviselő-testület által kinevezett intézményvezetők személyzeti anyagát nyilvántartja és végzi a szükséges adminisztrációt;
- végzi a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségével kapcsolatos hivatali teendőket;
- gondoskodik az önkormányzati tulajdonú ingatlanok hasznosításáról, valamint az ehhez kapcsolódó folyamatos számlakibocsátásról