A hétvégén sikeresen lezajlottak a városnapok, mely településünk legnagyobb rendezvénye. Az, hogy ez a két nap nagyobb gond nélkül megtartásra kerüljön rengeteg munkát, pénzt és természetesen idegeskedést ölelt fel.
A városnapok szervezése lényegében mindig az előző évi rendezvényen kezdődik, hiszen a nagyobb zenekarok általában néhány cégen keresztül kapcsolódnak, így az éppen aktuális fellépőket kísérő menedzserekkel már meg is történnek az első egyeztetések. Ettől függetlenül, mire a szerződések megköttetnek hónapok is eltelhetnek.
Sajnos a pénz nem minden, hiába próbálunk az igényeknek megfelelően a lakosság kívánságai szerint fellépőket hozni, sokszor rajtunk kívül álló akadályokba ütközünk: egy azonos időpontban szervezett országos fesztivál vagy turné természetesen előrébb való a zenekaroknak, mint egy vidéki városnap, vagy volt olyan amikor azért nem vállaltak nálunk fellépést, mert nem akartunk a lakosságtól belépőjegyet szedni és ez a zenekarnak presztízs veszteséget jelentett. A nagyobb zenekarok általában már fél/egy évre előre mindenhol le vannak foglalva. Ettől függetlenül, a rendelkezésre álló pénzügyi keret terjedelméig igyekszünk a trendnek megfelelő zenekarokkal szerződni.
Az idei városnapok költsége meghaladta a 30 millió forintot, ami úgy gondolom nem kevés. Ez az összeg fedezi az összes fellépő díját, a hang és fénytechnikát, a szükséges rendezvényeszközök biztosítását, az áramdíjakat, a takarítást, a rendezvényen dolgozók munkadíjait, a delegációk fogadását, a marketing kiadásokat, a biztonsági, meteorológiai és egészségügyi szolgálatot, a világtalálkozó költségeit (pl. kiállítás, étkeztetés, előadások díjait) és még sorolhatnánk. A legnagyobb kiadás természetesen a nagyobb zenekarok fellépési díjai, melyek általában 4-7 millió forint/fellépő körül mozognak.
És természetesen mindig van min aggódni. Minden évben kérdés, hogy az áramszolgáltató időben leköti-e majd a szükséges áramot, vagy megérkezik-e minden engedély, szerződés a rendezvényhez. Idén természetesen a világtalálkozó előtti napon romlott el a városházán a lift, csütörtök éjszaka lerobbant a színpadfedést és hangtechnikát szállító kamion, egy előző rendezvényen az időjárás tönkretette a zenekarok öltöző sátrát, és még sorolhatnánk. Szerencsére megfelelő kapcsolatokkal, valamint lelkes és kitartó csapattal rendelkezünk az ilyen helyzetek gyors és hatékony megoldásáért.
A visszajelzések alapján úgy érzem idén is jól sikerült a rendezvény, rengetegen várták a fellépőket és általában elégedettek voltak a nézők.
Ezúton is köszönöm minden, a rendezvényen dolgozó kollégámnak, segítőnek, vállalkozásnak önkéntesnek, hogy idén is helyt álltak és igyekeztek megtenni mindent a maguk részéről a rendezvény sikeréért!