Tájékoztatjuk, hogy a Közös Agrárpolitikából és a nemzeti költségvetésből biztosított agrártámogatások igénybevételével összefüggő elektronikus kérelmek benyújtását elősegítő kamarai meghatalmazásokkal kapcsolatos szabályokról szóló 1/2023. (I. 12.) AM rendelet (a továbbiakban: AM rendelet) értelmében az alábbiak szerint változnak a kamarai meghatalmazásra vonatkozó szabályok.
A meghatalmazó és a falugazdász között létrejött, hatályos kamarai meghatalmazások alapján a falugazdászok 2023. január 31-ig járhatnak el meghatalmazójuk képviseletében.
Az agrár- illetve vidékfejlesztési támogatások igénybevételével összefüggő elektronikus ügyintézés során 2023. február 1-jét követően a Kincstár előtti eljárásokban a falugazdászok kizárólag abban az esetben nyújthatnak be kérelmet ügyfél képviseletében, amennyiben az adott intézkedésre az AM rendeletben meghatározott feltételekkel a Magyar Agrár- Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamarával (a továbbiakban: NAK) új kamarai meghatalmazást kötnek.
Az AM rendelet szerinti kamarai meghatalmazás létrehozását és visszavonását Ügyfeleink elektronikus úton a NAK által biztosított elektronikus felületen, vagy személyesen, a NAK erre kijelölt munkavállalójánál kezdeményezhetik.
Javasoljuk, lépjen kapcsolatba az illetékes falugazdásszal új kamarai meghatalmazása megkötése érdekében. Amennyiben már megkötötte új kamarai meghatalmazását, tekintse tájékoztatásunkat tárgytalannak.
További tájékoztatás:
NAK falugazdászok
Irodakereső: https://www.nak.hu/kamara/ugyfelszolgalat-es-falugazdaszok
Magyar Államkincstár